Start » Desery z owocami

Deser z chia z truskawkami i orzechami

2 kwietnia 2016 0 Komentarzy

Nasiona szałwii hiszpańskiej, czyli chia, są zaliczane do tz. produktów ” superfood”. Są bogate w kwasy omega-3 i omega-6, żelazo, białko czy błonnik. Nie zawierają cholesterolu. Są dość kaloryczne, około 500 kcal na 100 g, ale używamy je w dość małych ilościach.
Po namoczeniu -najlepiej przez całą noc- ziarna pęcznieją, a zawarte w nich składniki odżywcze stają się lepiej przyswajalne przez organizm. Z wyglądu przypominają wówczas żabi skrzek:).
W smaku są bardzo neutralne, więc często wykorzystywane są do zdrowych deserów czy śniadań.
Obecnie w „Piotrze i Pawle” nasiona szałwii  w 200 g opakowaniu są w bardzo dobrej cenie.
 

chia z truskawkami

chia z truskawkami

przepis na 2 porcje:

  • 40 g nasion chia
  • 150 ml wody
  • 110 ml mleka migdałowego /kokosowego
  • 200 g truskawek mrożonych (w sezonie świeżych)
  • garść orzechów laskowych
  • opcjonalnie: miód/ syrop z agawy

Nasiona chia zalać wodą, ostawić na noc do lodówki.
Zagotować mleko migdałowe / kokosowe, zdjąć z ognia, dodać nasiona, wymieszać, odstawić na chwilę.
Truskawki rozmrozić, zmiksować.
Do pucharków wlać połowę zmiksowanych owoców, nasiona chia, resztę truskawek.
Orzechy posiekać, posypać gotowy deser.
W razie potrzeby nasiona z mlekiem roślinnym dosłodzić miodem lub syropem z agawy.

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dodaj komentarz!

Dodaj komentarz lub trackback ze swojej strony. Możesz także śledzić komentarze w kanale RSS.

Bądź miły. Dbaj o poprawność gramatyczną. Pisz na temat. Nie spamuj.

Możesz używać następujących poleceń:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Blog współpracuje z serwisem Gravatar. Aby wyświetlić swój avatar przy komentarzu, zarejestruj się na Gravatar.

Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są: