Start » PODRÓŻNICZE

Dubaj – Zjednoczone Emiraty Arabskie (cz.II)

3 maja 2015 0 Komentarzy

Po zwiedzaniu stolicy ZEA -Abu Dabizajęłyśmy się Dubajem.
Dubaj
jest na tyle dużym miastem, że ciężko jest go w krótkim czasie  zwiedzić na piechotę. Rozważałyśmy możliwość skorzystania z takiego turystycznego piętrowego autobusu bez dachu, ale cenę 240 pln za osobę uznałyśmy za zbyt wygórowaną. Alternatywą dla nas były oczywiście taksówki i metro, autobus.

jeden z meczetów w Dubaju

Główne atrakcje
Souki – czyli  bazary – po drugiej stronie portu.
Cieszące się największym zainteresowaniem to:
Golden Souk – bazar złota
Spice Souk- bazar przypraw

targ przypraw

Deira Old Souk- start targ Dajry (DAJRA, dzielnica Dubaju)
Perfume Souk- bazar perfum

daktyle

Można przepłynąć tam arbą po rzece Dubai Creek, łódeczką kursującą na takiej trasie za 1 pln.

w drodze na abrę

Chciałyśmy także zajrzeć na targ rybny  i pomimo wielkiego fetoru, który nas tam doprowadził, zastałyśmy jedynie 2 stoiska z suszonymi rybimi truchłami. Trafiłyśmy akurat na przerwę w handlu.

targ rybny Dubaj

Wszędzie można napić się koktajli ze świeżo wyciskanych owoców czy kokosów, które gilotynują, miksują,  czyniąc z orzecha kokosa smaczny, orzeźwiający napój.

kokosy czekające na rzeź

Madinat Jumeirah - kompleks złożony z bazaru (Souk Madinat) , hoteli i restauracji. Warty uwagi z powodu odtworzenia klasycznego arabskiego stylu.

Madinat Jumeirah

Roztacza się stąd także widok na słynny 7-gwiazdkowy hotel „Żagiel”  (jedyny taki na świecie) Burj Al Arab. Stoi on na sztucznej wyspie i  ma swoje lądowisko dla helikopterów :) .

Burj Al Arab

Burj Khalifa -najwyższy budynek świata (838 m i  163 piętra) w dzielnicy DOWNTOWN DUBAI. Jak w całym Dubaju, można obecnie obok wieżowca  „podziwiać” plac budowy z dźwigami :) .

Burj Khalifa

Obok Burj Khalifa znajduje się Park Burj Kalifa ze sztucznym jeziorem i promenadą. Tu odbywa się pokaz tańczącej  fontanny – największej na świecie. Turystów zbiera się tylu, co w Rzymie przy Fontannie di Trevi. :)

Dubai Mall -to największa na świecie galeria handlowa.
Na jej terenie znajduje się m.in. jedno z większych akwariów świata i lodowisko.

Dubai Mall-akwarium

Sklepów jest o zgrozo – ponad 1200. Sama Galeria Bałtycka wzbudza we mnie dużą nerwowość. Pojawiam się tam naprawdę sporadycznie, w konkretnym sklepie np. „Kuchnie Świata”. Możecie się więc spodziewać, że Dubai Mall to nie jest moje wymarzone miejsce w Dubaju:).

Dubai Mall-wodospad

Co ciekawe, na folderze tego centrum widnieje jasna informacja jakiego rodzaju strój jest tu wymagany (zakryte ramiona i kolana), ale nikt tego nie pilnuje, więc przepis jest w zasadzie martwy.

Mall of the Emirates - kolejna galeria z wydzielonym pasażem w stylu arabskiego bazaru.
Znajduje się tu Ski Dubai- szcztuczny stok narciarski ze strefą Snow Park -parku śnieżnego.

Ski Dubai

Dla tutejszych mieszkańców czy turystów krajów ościennych skorzystanie z takiej atrakcji  musi być nie lada przeżyciem :) .

Palm Jumeirah -największa sztuczna wyspa na świecie, w kształcie palmy. W trakcie budowy są dwie kolejne.
Jej większą powierzchnię zajmują budynki mieszkalne oraz hotele.
Oglądanie jej nawet z kolejki Monorail (cena w obie strony 25 pln,  w jedną – 15 pln) niestety nie da nam podziwiać jej palmowego

widok z kolejki monirail2

kształtu, ale pozwoli zerknąć na okoliczną panoramę.

widok z kolejki monirail

Na wyspie znosi się  Hotel Atlantis, wzorowany na hotelu w Bahama.

Hotel Atlantis Dubai

Jako, że pociąga mnie przyroda, z którą za dużo nie miałam możności obcować w tych rejonach, zapragnęłam wybrać się do rezerwatu ptaków. Ras Al Khor Wildlife Sanctuary, brzmiało dumnie i obiecująco.

ptasie sanktuarium

W naszym przewodniku wyczytałyśmy, że ów obiekt czynny jest do 16:00 więc oczywistym było dla nas, że musi się rozciągać na jakimś jasno wytyczonym, zamkniętym terenie.
Taksówkarz, którego poprosiłyśmy  do dostarczenie nas do tego miejsca, dziwił się po co w ogóle wybieramy się w Dubaju akurat tam. Podczas kursu wydzwaniał gdzieś jeszcze i konsultował z kimś, gdzie nas wysadzić. I wysadził, owszem, przed jakąś drogą, otoczoną palmami i zadbanym trawnikiem. Nasz spacer wzdłuż tej trasy trwał jednak moment, bo zaraz nas zatrzymał ochroniarz posesji, na teren której planowałyśmy wkroczyć, by podziwiać arabską faunę latającą. Poinformował nas, że tu nie ma wejścia do ptasiej mekki i że musimy przejść jeszcze spory kawałek by dotrzeć do celu. W spiekocie, z resztkami wody, gdyż akurat nie zdążyłyśmy uzupełnić jej zapasów, ruszyłyśmy dzielnie we wskazanym kierunku:).

ras al Khor-flamingi

W końcu naszym oczom okazała się skromna (także gabarytowo) budka. W środku oprócz pracownika, znajdowały się zgodnie z tym, co było napisane w przewodniku lornetki do obserwacji. Przez wąskie okienko można było obserwować kilka brodzących tam ptaków.
Niestety, nie ma możliwości wejść poza teren budki, więc całe oglądactwo odbywa się wyłącznie z tego miejsca.
Jakże zbawienny okazał się porządny zoom w aparacie…

ptasi rezerwat Dubaj

Wydostanie się z tego miejsca nie było jednak zbyt proste. I  tak jak dotąd nigdy nie miałyśmy problemów ze złapaniem taksówki, tam nie szło nam zbyt dobrze. Ostatecznie pomógł nam policjant, któremu także nie udało się dla nas zatrzymać żadnej taksówki (ignorowanie władzy jak nic!). Jedak wpakował nas do auta, próbującego wyminąć na wąskiej drodze wóz policyjny, Libańczyka. Nie wiemy czy to był akurat znajomy, czy nie, liczy się, że nas zabrał. Zapytany, czy ma po drodze, do naszego kolejnego punktu, którym był Miracle Garden, stwierdził, że tak. Potem ukradkiem sprawdzał na mapie w telefonie prawdopodobnie trasę do tego ogrodu :) .
Miracle Garden to największy na świecie ogród kwiatowy. Nie chodzi jednak o rozmaitość gatunków.

miracle Garden.2

Z kwiatów są tu wykonane przeróżne budynki, ptaki czy postaci.
Wstęp 30 pln, osobno płatny ogród motyli.

miracle Garden

Dubai Marina -zbudowana nad sztucznym kanałem, ciągnąca się 3 km wzdłuż Zatoki Perskiej. Dominują tu znów…wieżowce.  Mi  to miejsce mocno się kojarzy z Vancouver, przy Parku Stanley-a. Sporo tu jachtów, jest wydzielona także promenada.

Dubai Marina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dodaj komentarz!

Dodaj komentarz lub trackback ze swojej strony. Możesz także śledzić komentarze w kanale RSS.

Bądź miły. Dbaj o poprawność gramatyczną. Pisz na temat. Nie spamuj.

Możesz używać następujących poleceń:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Blog współpracuje z serwisem Gravatar. Aby wyświetlić swój avatar przy komentarzu, zarejestruj się na Gravatar.

Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są: